هاشتاج #مواصفات_البنت_المثالية يتصدر تويتر بين الشباب والبنات واهم التغريدات

من الاخبار الخفيفه والممتعه هذه الخبر الذى يعبر عن اراء الشباب والبنات وميولهم الفكريه من ناحية مواصفات البنت المثاليه من وجهة نظر كل شاب وفتاه حيث قام بالتغريد عليه الكثير جدا من الشباب والبنات حيث جذب انتباه الجميع فاحتل هاشتاج #مواصفات_البنت_المثالية  المراكز الاولى فى موقع التواصل الاجتماعى تويتر الشهير ونستعرض مع حضراتكم بعض التغريدات التى تعبر عن ارائهم بالتفصيل.

هاشتاج #مواصفات_البنت_المثالية يتصدر تويتر بين الشباب والبنات واهم التغريدات

حيث غرد ابراهيم سعيد .. تكون مش بتحب الشيكولاته، ويقول اسلام ع..انثي لجوزها راجل للبقيه ويغرد اخر..تبقي مصرية، كما يقول سمسم .. مهو مش مودينا في داهية غير كلمة “مثالية” دي ، ياخونا مفيش بنت ولا راجل ولا نبات ولا حيوان حتي مثالي.

ويكتب محمد الرباط .. تكون مثقفة وليها شخصية و بتهتم بجسمها وشكلها (حتى لو مش حلوة ) وتكون محترمة وليها شخصية مش أى حد يضحك عليها بكلمتين.

وتقول المستخدمه ام العيون الخضرا .. تكون روحها حلوه ويغرد مستخدم اخر انها تكون بتحب الكره بتلعب بلايستيشن بتكره الاكل العربي بتفهم بالميوزيك، ويغرد وليد العمودى قائلا .. بلاش كذب على أنفسكم لايوجد بنت مثاليه او شاب مثالي كلنا نصيب ونخطئ ولا يوجد على وجه الارض انسان خالي من عيوب ونقص.

وتعبر عن رايها جهاد اشرف .. معاها شهادة بس مبتشتغلش، ملهاش كيان و مبتعرفش ترد، هادية و مطيعة و بتسمع الكلام، يعني منين ما تحطها ترجع تلاقيها، وقال وليد الشريف .. الرجل إذا أراد فتاة سيأخذها من بين ألف سيف ، وإن لم يكن يريدها سرق من فم الشيطان ألف كذبة. أفيقى يا جميلة !.

ويغرد رضا محمود قائلا .. المرأة الصالحة التي إذا نظر إليها سرته… وإذا أمرها أطاعته… وإذا غاب عنها حفظته، ويغرد فيصل المطيرى .. الإحترام وجوانبه فكل فتاة تحترم نفسها وتحترم الآخرين هي فتاة جذابة تجبر جميع من حولها على احترامها.

ويقول د.عبدالله السلمان .. المحبة لنفسها والواثقة بجمالها * الحيية العفيفة الرزان . * الطريفة الظريفة اللطيفة * القانتة الصابرة التقية النقية، وتغرد بنت سلمان قائله .. اللي تحافظ ع المظـهر الطبيعـي الذي لا يلغيه الماكياج والأغـراء البســـاطة هي قمة الجاذبيةأما التصنـع يقضـي عليهـا.